«Ελλάδα, το πνεύμα του τόπου»: Μια έκθεση στο Περιστύλιο της Βουλής


Eργα τέχνης και εικονογραφημένες εκδόσεις από τη Βιβλιοθήκη της Βουλής

 

«Ελλάδα, το πνεύμα του τόπου»: Μια έκθεση στο Περιστύλιο της Βουλής

 

Μεταμορφώθηκε το περιβόητο Περιστύλιο της Βουλής καθώς φιλοξενεί την έκθεση «Ελλάδα το πνεύμα του τόπου», που διοργανώνει η Διεύθυνση της Βιβλιοθήκης της Βουλής των Ελλήνων. Στον διαμορφωμένο χώρο εκτίθενται σε ειδικές προθήκες  εικαστικά έργα τέχνης (ζωγραφικά και χαρακτικά) από τη Συλλογή Έργων Τέχνης της Βουλής και εικονογραφημένες εκδόσεις από τις βιβλιακές συλλογές της Βιβλιοθήκης, που απεικονίζουν ιστορικούς τόπους και αρχαιότητες του ελλαδικού χώρου, όπως τους αποτύπωσαν οι Ευρωπαίοι περιηγητές, καλλιτέχνες, αρχαιοδίφες, αρχιτέκτονες, εικονογράφοι, αλλά και οι νεότεροι Έλληνες ζωγράφοι.

Η έκθεση της Βιβλιοθήκης της Βουλής διοργανώνεται σε συνεργασία με το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών στο πλαίσιο της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ένα παράλληλο τμήμα της έκθεσης, με θέμα «Σύγχρονη ελληνική ζωγραφική εμπνευσμένη από την κλασική παράδοση», παρουσιάζεται το ίδιο διάστημα στο Ζάππειο Μέγαρο. 

Τα εγκαίνια της έκθεσης θα γίνουν από τον Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων κ. Ευ. Μεϊμαράκη την Δευτέρα 27 Ιανουαρίου στις 7.00 το βράδυ

Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές της έκθεσης, όταν ένας τόπος έχει ταυτιστεί με το μύθο και την ιστορία, τότε δημιουργείται ένα ιδιαίτερο πνεύμα του τόπου (genius loci), που σφραγίζει στο διηνεκές οτιδήποτε σχετίζεται μαζί του. Σε πολλά μέρη της Ελλάδας η ιστορικότητα φορτίζει το τοπίο με έναν πνευματικό χαρακτήρα. Τα αρχαία μνημεία, ως φορείς της ιστορικής μνήμης, υπενθυμίζουν στον επισκέπτη τις πολιτιστικές αξίες που γέννησε και εξέθρεψε ο αρχαιοελληνικός πολιτισμός: την ελευθερία, τη δημοκρατία, τις τέχνες και τα γράμματα.

Σε άμεση σχέση με τον περιηγητισμό και την αρχαιοδιφία, δεκάδες εικαστικοί δημιουργοί απεικόνισαν και παρουσίασαν στο ευρωπαϊκό κοινό την αρχαία ελληνική τέχνη ως πρότυπη και γενικότερα το ιστορικά φορτισμένο τοπίο της Ελλάδας ως ιδεαλιστικό. Το φαινόμενο αυτό συστηματοποιήθηκε ήδη από τα τέλη του 17ου αιώνα, άνθισε κατά τον 18ο και διαδόθηκε ευρύτατα κατά τον 19ο, συμβάλλοντας καθοριστικά στην εμφάνιση της αρχαιολατρίας και του νεοκλασικισμού.

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s